Tuesday, January 18, 2011

cinta hati saya..

kejarlah cita-cita sebelum mengejar cinta..setuju tak?..kalau tak setuju..ape alasannya...hee
ataupun..kejar dua-dua dalam masa yang sama..
cOntohnya..sambil belajar di universiti or institusi pengajian tinggi yang lain..sambil mencari jOdoh..haha
Orang kata..adenya boyfriend/girlfriend/husband /wife bOleh memberi sOkongan kepada pasangan untuk belajar dengan lebih cemerlang..
ade juga yang kata..mereka-mereka itu hanya akan mengganggu sahaja..
tetapi saya tahu..mesti ade yang tak setuju kan..
bagi saya..itu semua terpulang kepada individu itu sendiri..

kata Orang..mencari pasangan hidup harus yang setaraf...
setaraf dari segi ape?..
pendidikan?..kekayaan?..paras rupa?..
harus ke?...yang kacak mencari yang cantik..habis tu..kalau kurang cantik tak bOleh dengan yang kacak ke?..
tidak adil bagi saya..
begitu juga dengan yang kaya..harus berpasangan dengan yang kaya juga ke?..
kalau yang kurang berkemampuan macam mane?..
yang belajar sampai master..sampai PhD..harus mencari yang sama juga ke?..
bagi saya semua itu tidak menjamin kebahagiaan pun..
kalau kacak perangai buruk...macam mane?..
kalau cantik luar..dalam buruk macam mane?..
kalau kaya tapi ilmu agama tak ade..kebaikan tak buat..macam mane?
kalau taraf pendidikan tinggi..pasangan masing2 sibuk mengalah perdana menteri macam mane?..
bOleh ke nak uruskan rumah tangga?..
itu ke yang di panggil bahagia?..

tapi..yelah..setiap manusia mempunyai cara pemikiran yang berbeza..
saya pun tak tahu makna bahagia itu sepenuhnya..
tetapi bagi saya..saya rasa bersyukur kalau pasangan saya bOleh menjaga saya (banyak maksudnya)..menerima saya dan keluarga saya seadanya..menerima segala kekurangan dan kelebihan saya..=)
walau ape pun yang terjadi..die tetap mempertahankan saya dan cinta die kepada saya..jiwang lak..haha

sudah pagi..saya nak tidur..selamat pagi kawan2..=)

2 comments:

Mdm aisah said...

Yup...sokong sangat2.
Carilah seseorang yang boleh menjaga dan mendidik kita ke arah kebaikan. Paras rupa atau harta benda bukanlah ukuran dalam hubungan :)

PuanChristina said...

tapi kan..ade yang kata kena cari yg setaraf...hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...